Günümüzde giderek daha hareketsiz bir yaşam tarzının benimsenmesi, toplumda kronik hastalıkların görülme sıklığını artıran önemli nedenlerden biri olmuştur. Yine ne yazık ki Dünyada tüm ölümlerin yaklaşık %68 ’i kalp damar hastalıkları ve obezite başta olmak üzere yine kanser, diyabet, kronik akciğer hastalığından kaynaklanmaktadır. Oysa yapılan çalışmalar yukarıda sıralanan bu  kronik hastalıkların %80’ inden fazlasının önlenebilir olduğunu göstermektedir.

 “Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması 2010” sonuçlarına göre 12 yaş üzeri nüfusun %72 ’sinin; 6-11 yaş nüfusun ise %60 ’ının fiziksel aktivite yapmadığı bulunmuştur. Bunun sonucunda ülkemizde son onbeş yılda erişkinlerde obezite sıklığı 1.5 kat ve şeker hastalığı 2 kat artmıştır.

Fiziksel aktivite yetersizliği dünya genelindeki ölümlerin dördüncü önde gelen risk faktörü olarak belirlenmiştir. Fiziksel aktivite, günlük yaşam içinde kas ve eklemlerin kullanılarak enerji harcaması ile gerçekleşen, kalp ve solunum hızını artıran ve farklı şiddetlerde yorgunlukla sonuçlanan aktiviteler olarak tanımlanmaktadır. Bu kapsamda spor aktivitelerinin yanı sıra egzersiz, oyun ve gün içinde yapılan çeşitli aktiviteler de fiziksel aktivite olarak kabul edilmektedir.

Fiziksel aktivitenin sağlığın koruyucu ve geliştirici etkisinin görülebilmesi için günlük aktivitelerin yanı sıra yetişkin yaş grubunda haftanın 5 günü en az 30 dakika; yapılmalıdır. (Orta şiddette fiziksel aktivite, solunum veya kalp atış hızında küçük artışlara neden olan orta düzeyde fiziksel efor gerektiren aktivitedir. Tempolu yürüyüş bu aktivitelere en iyi örneklerden birisidir.)

  • Yürüyüşü günlük aktiviteleriniz içerisine kolayca yerleştirebilirsiniz.
  • Gün içerisinde toplu taşım aracı kullanıyorsanız ineceğiniz yerden bir –iki durak önce inip yürüyebilir veya arabanızı gideceğiniz yerin önüne değil birkaç sokak uzağa park ederek gideceğiniz yere yürüyebilirsiniz.
  • Size en yakın belediyelere ait yürüyüş yollarından veya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’ne ait spor tesislerinden faydalanabilirsiniz.
  • Tek başınıza egzersiz yapmaktan hoşlanmıyorsanız arkadaşlarınızla yürüyüş grupları oluşturabilirsiniz.
  • Yürüyüşü ailece birlikte zaman geçireceğiniz keyifli bir aktiviteye dönüştürebilirsiniz.

Günlük yaşamı mümkün olduğunca aktif geçirmek sağlıklı bir yaşamın ilk adımıdır. Fiziksel aktiviteden daha fazla yarar elde edebilmek ve sağlığı koruyup geliştirebilmek için düzenli olarak yapılmalı ve yaşamın bir parçası haline getirilmelidir.

1991 yılından bu yana, her yıl Ekim ayının ilk haftasında, Dünya Yürüyüş Günü kutlanmaktadır. Dünya Yürüyüş Günü gündelik hayatımızın içine fiziksel aktiviteyi entegre etmeyi teşvik amaçlı amaçlamaktadır. Bu kapsamda 81 ilimizde İl Sağlık Müdürlükleri 3-4 Ekimde “Dünya Yürüyüş Günü” etkinlikleri düzenlemektedir. Yine Sağlık Bakanlığımız bu yıl, hareketli yaşam ve obezite konularında farkındalık oluşturmak için Türkiye Futbol Federasyonu’nun desteğiyle yeni bir projeye imza attı. Bu kapsamda Süper Ligde 6. Hafta maçlarında futbolcular maça çıkarken “Her Gün 10 Bin Adım” sloganlı pankartları taşımakta.

HABER GÖRSELLERİ


 

YUKARI