Erzurum Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği
Increase text size Decrease text size Print

E-imza Başvurusu

 

Bilindiği üzere Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğümüz 10/07/2015 tarih ve 67523305/3070 sayılı yazıları ile e-reçetelerin e-imza ile imzalanmasını, e-imzası olmayan hekimlerimizin ivedilikle e-imza temin etmeleri gerektiğini belirmektedir.

 

1– E-imzası olmayan, İLK DEFA ALACAK OLAN hekimlerimizin ;

https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go sayfasına girerek e-imza başvuru formunu doldurmaları ve bu formdan alacakları 1 nüsha çıktıyı Genel Sekreterliğimiz E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir.

 

2– Başvuru yapmıştım ama BANA HERHANGİ BİR ŞEY GELMEDİ diyen hekimlerimizin ;

TUBITAK tarafından hazırlanan elektronik imzalar bir kurye aracılığıyla sadece ŞAHSIN KENDİSİNE teslim edilmektedir. Eğer “Başvuru yaptım ve başvuru formunu Genel Sekreterliğe teslim ettim fakat bir kurye aracılığıyla bana herhangi bir zarf gelmedi” diyorsanız muhtemelen o an adresinizde bulunmadığınızdan veya adresinizdeki bir problemden dolayı e-imzanız TUBITAK a geri iade olmuştur. Bu durumda yapmanız gereken; 444 55 76  arayarak ve adres bilgilerinizi teyit ettirmek ve e-imzanızın tekrar gönderilmesini sağlamaktır.

 

3– E-imza süresi dolmak üzere olan, YENİLEMESİ GEREKEN hekimlerimizin;

TUBITAK tarafından dağıtılan e-imza süreleri 3 yıldır. TUBITAK Kamu Sertifikasyon Merkezi E-imza süre bitiminden 3 ay öncesinde “e-imza süreniz doluyor” şeklinde bir eposta göndermektedir. Böyle bir mail alan hekimlerimizin derhal https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go adresine giderek e-imza başvurularını yapmaları, başvuru formunda“BAŞVURU NEDENİ” seçeneğini “YENİLEME” olarak işaretlemeleri ve bu formdan alacakları 1 nüsha çıktıyı Genel Sekreterliğimiz E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir.

 

4– E-imzasını KAYBEDEN/BULAMAYAN hekimlerimizin ;

Eğer e-imzanızı kaybettiyseniz veya bulamıyorsanız ilk önce; alıcı TÜBİTAK-BİLGEM olacak şekilde : Vakıfbank Gebze Şubesi TR 19 0001 5001 5800 7302 8234 68 IBAN hesabına (2016 yılı güncel fiyatıyla) 141,6 TL yatırarak dekontu baykaragoz@hotmail.com adresine mail  göndermeniz ardından 0442 343 43 83 – 170 nolu telefondan e-imza Kurum Yetklisi ile görüşerek kayıp çalıntı başvurusu yapmak istediğinizi belirtmeniz gerekmektedir. Kurum yetkilimiz bilgilerinizi alarak sizin adınıza gerekli müracaatı yapacak ve bu müracaat sonrasında belirtmiş olduğunuz mail adresinize bir link gelecektir. Gelen bu linki tıklayarak e-imza başvuru formunu doldurmanız, doldurduğunuz bu formdan 1 nüsha çıktı alarak imzalayıp Genel Sekreterliğimiz E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeniz gerekmektedir. 

Güncel fiyatları 

http://www.kamusm.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp adresinde bulabilirsiniz. E-İmza ücreti bu sayfada 3. madde 3 yıllık nitelikli elektronik sertifika fiyatı ve 6. madde Mini kart okuyucu fiyatı toplamıdır. 118 + 23,6 = 141,6 TL

 

5– E-imza SIM kartı mevcut olup Flash Disk kısmı (kart okuyucu) ARIZALI/KAYIP hekimlerimizin ;

Eğer e-imzanıza ait SIM Kart duruyor sadece flash disk yani SIM kart okuyucu kayıpsa veya arızalı çalışmıyor ise; alıcı TÜBİTAK-BİLGEM olacak şekilde yukarıdaki IBAN Numarasına (2016 yılı güncel fiyatıyla) 23,6 TL yatırarak dekontu bilgi@kamusm.gov.tr adresine mail ile göndermeniz ve kart okuyucu talep ettiğinizi belirtmeniz yeterli olacaktır. Göndereceğiniz mail aşağıdaki gibi olmalıdır

Konu: Kart Okuyucu Talebi

Mesaj : Merhaba Sayın İlgili e-imza kart okuyucum arızalı olduğundan/kaybettiğimden yenisini talep etmekteyim. Ödeme dekontu ektedir.

TC : 
Adı :
Soyadı :
Görev Yeri :
Görevi Ünvanı :
Adresi :(Buraya kart okuyucunun teslim edileceği adres doğru şekilde yazılmalıdır)


Yukarıda verilen bilgiler doğrultusunda e-imzası olmayan veya kaybeden hekimlerimizin ivedi olarak e-imza başvurusu yapmaları, e-imza geçerlilik süresi dolacak hekimlerimizin de süre dolmadan yenileme işlemi yapmaları gerekmektedir.

ÖNEMLE DUYURULUR

  

 

Baydettin KARAGÖZ
Erzurum KHB Genel Sekreterliği :
E-İmza Kurum Yetkilisi